Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

KONTAKTY

ELEKTROKOLA.cz s.r.o.
Petrovice 19
592 31 Nové Město na Moravě
tel: +420 722301302
napište nám

ZBOŽÍ V AKCI

cena pro vás 49 990 Kč

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

cena pro vás 24 990 Kč
cena pro vás 24 990 Kč

Jak vybrat elektrokolo ?
Jak vybrat elektrokolo ?

 

Pro správný výběr elektrokola je důležité znát odpověď na tyto otázky:

 

1) Kdo bude na elektrokole nejčastěji jezdit ?

Vybírejte elektrokolo podle zdravotního stavu, kondice nebo zvyků toho, kdo bude na kole jezdit nejčastěji.

Dnes už nejsou kola rozdělená na čistě dámská nebo pánská, proto i mnoho mužů jezdí raději na elektrokolech se sníženým rámem, kvůli snadnějšímu nastupování.

 

2) Kde se bude nejčastěji jezdit ?

Při výběru elektrokola je důležité mít jasno v tom, kde bude elektrokolo jezdit nejčastěji.

Je rozdíl mezi elektrokoly určenými na silnici nebo do těžkého terénu.

Pro kratší přejezdy po městě jsou zbytečná elektrokola přizpůsobená pro náročné výlety v terénu.

Elektrokola můžeme rozdělit na Městská, Treková (turistická), Horská (do náročnějšího terénu) a Skládací.

 

Městská elektrokola

Městské elektrokolo je univerzální kolo vybavené světly a blatníky s obvyklým dojezdem 50-70 km na jedno nabití.

Většinou mají elektromotor v zadním kole.

Jsou určená pro jízdu po silnicích nebo cyklostezkách, ale zvládnou i lehký terén po polní nebo lesní cestě.

Jedná se o nejlevnější typ elektrokol.

Treková elektrokola

Trekové nebo Krosové elektrokolo je o něco kvalitnější kolo s delším dojezdem (až 140km) i životností.

Kola jsou už často osazená středovým pohonem, který lépe hospodaří s dávkováním energie.

Kromě dlouhého dojezdu poskytují i vysoký jízdní komfort, nízkou hmotnost a skvělé jízdní vlastnosti.

Hodí se jak na zpevněné cesty tak i do terénu.

Horská elektrokola

Horské elektrokolo často označované jako MTB je velmi kvalitní kolo určené i do náročného terénu, ale můžete s ním jezdit i po městě nebo cyklostezkách.

Jsou osazena nejmodernější vyspělou technologií s velmi přesným a citlivým dávkováním.

Často disponují 21-30 převody, kvalitní odpruženou vydlicí a kotoučovými hydraulickými brzdami.

Jedná se o špičkové kvalitní provedení elektrokol, připravených na sportovní náročné vyžití a pravidelné vysoké zatížení.

Skládací elektrokola

Skládací elektrokolo je určeno pro snadné skládání do co nejmenšího rozměru, což je jeho obrovskou výhodou.

Jsou ideální pro jízdy po městě, cesty do práce nebo jako doplněk pro kempaře, karavanisty či jachtaře.

Nejsou vhodná pro dlouhé jízdy a už vůbec ne pro jízdu v terénu.

Kola je možné skladovat v bytě, vejdou se do výtahů a snadno se převáží i v malém autě.

 

3) Jaký očekáváte dojezd na jedno nabití ?

Kolik kilometrů ujedete na jedno nabití je nejčastější otázka. Výsledek závisí na mnoha faktorech: váha cyklisty, profil tratě, nastavení úrovně pomoci motoru, síla protivětru, typ a nafouknutí pneu, typ motoru a řídící jednotka, atd. Ne vždy tak musí být splněný dojezd uvedený v prospektu, kde se uvádí maximální možný dojezd v ideálních podmínkách. Většina kol z naší nabídky je osobně otestována, a proto Vám můžeme sdělit své reálné zkušenosti.

Dojezd se dá předpokládat takto:

  • 40-70 km na jedno nabití - baterie 9AH-11AH, motor v náboji kola
  • 70-90 km na jedno nabití - baterie 11AH-13AH, motor v náboji kola
  • 90-120 km na jedno nabití - baterie 13-16AH, motor v náboji kola
  • 70-140 km na jedno nabití - baterie 11-14AH, středový motor

 

4) Kolik peněz jste ochotni investovat ?

Asi nejdůležitější informace, která nakonec určí okruh modelů k výběru :-) Není nutné kupovat nejdražší elektrokolo, ale obecně platí, čím větší obnost máte připravený, tím lepší a kvalitnější elektrokolo můžete pořídit. Neprodáváme levná elektrokola pod 20tis., protože víme, jak po roce vypadají. V tomto případě se vyplatí připlatit podle přísloví: Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci! Dobré elektrokolo je možné pořídit od 25tis. Kč a poté každá další tisícikoruna přímo úměrně zvyšuje kvalitu elektrokola.

 

5) Informace, které je dobré znát před pořízením elektrokola

 TYP ELEKTROMOTORU:

Motor v předním kole - je nejlevnější pohon, který se dnes už moc nepoužívá z důvodů špatného přenosu točivého momentu, kdy hrozí časté prokluzování předního kola.

Motor v zadním kole - prozatím nejrozšířenější umístění motoru na trhu díky nižší ceně v porovnání se středovým motorem. Nevýhodou je však nerovnoměrné vyvážení kola, což vede k většímu náporu na komponenty v zadní části a neplynulé dávkování výkonu. Zadní motor ocení především cyklisté, kteří chtějí jezdit často bez pomoci motoru, který budou zapínat jen do prudkých kopců, v protivětru nebo při únavě, jelikož tento motor disponuje volnoběžkou a při šlapání bez motoru neklade žádný odpor. Pokud plánujete ježdění převážne po silnici a cyklostezkách, je tento typ motoru pro vás ideální s ohledem na nižší cenu.

Středový motor - nejkvalitnější a nejpropracovanější varianta, která se nachází u dražších elektrokol. Tento typ motoru je velmi komfortní, má krátkou a citlivou reakční dobu asistence a je úspornější s delším dojezdem. Ideální rozložení hmotnosti a nízko uložené težiště spolu s vysokým výkonem je nejpřirozenější řešení pro elektrokola. Pokud máte možnost srovnání jízdy se zadním a středovým motorem, těžko budete uvažovat o zadním motoru pokud nemusíte zohlednit vyšší pořizovací cenu. Zde je ale nutné podotknout, že vyšší pořizovací cena se vám vrátí delší živnotností a nižší poruchovostí motoru a obvykle i výrazně lepší kvalitou kola samotného.

 

Nejčastější typy motorů

BOSCH - Je značka německé nekompromisní kvality! Bosch je dlouhodobě jedničkou na trhu s motory do elektrokol a to především díky téměř 100% spolehlivosti. Většina světově proslulých značek pohání svá elektrokola pohonem právě této značky, a to pro jeho vysoký výkon, skvělý jízdní projev, spolehlivý provoz i propracovaný desing. Bosch nabízí hned několik různých systémů, které se liší především v síle asistence a hodnotě maximálního točivého momentu.

BOSCH Performance - Prémiová řada středových pohonů, které jsou používané elektrokolech nejvyšší třídy a jsou předurčeny pro sportovní jízdu s vysokou mírou asistence. Točivý moment dosahuje až na velmi zajímavých 75 Nm!!!

BOSCH Active - Cenově dostupnější a velmi oblíbený středový motor nabízí točivý moment 50Nm a díky svému jízdnímu projevu je vhodný pro horská a crossová elektrokola vyšší střední třídy. Tato řada je osazena novým typem motoru s minimální hlučností a přímým přenosem energie bez vnitřní převodovky. Pokud hledáte elektrokolo se špičkovým středovým motorem a jsou li pro vás nejvýše postavené modely Performance příliš drahé, je motor Active přesně pro vás. Značková kvalita nebyla nikdy dostupnější!

BAFANG Max Drive - Černý kůň na poli středových pohonů, který se pyšní vysokou účinností a velmi vysokým točivým momentem až 80Nm. Projev motoru zůstává navzdory úctyhodným parametrům vždy velmi tichý a kultivovaný. Motor je vybaven snímačem šlapání a torzním snímačem síly šlapání. Řídící jednotka, která je integrovaná do těla motoru, tak při určování míry asistence vyhodnucuje, jakou silou jezdec šlape do pedálu a podle toho reguluje výkon motoru - čím větší silou jezde šlape, tím větší silou motor pomáhá. Vzhledem k příznivé ceně a modernímu designu je Bafang Max Drive zajímavou alternativou ke značkovým pohonům Bosch. Pokud si nepotrpíte na jména velkých světových značek a od svého elektrokola požadujete především spolehlivost, vysoký výkon a rozumnou cenu, pa vás tento středový pohon zaručeně nadchne.

APACHE POWER - Velmi oblíbený motor v zadním kole značky BAFANG s točivým momentem až 45Nm. Tento systém je výsledkem dlouhodobého vývoje značky Apache a nabízí ten nejlepší poměr ceny a výkonu ve své kategorii.

 

TYP BATERIE:

Moderní typy lithiovích baterií s běžným napětím 36V (vyjímečně 48V) mají přijatelnou váhu, dobrou výdrž i životnost a jsou za dostupné ceny, které se každoročně snižují. Baterie už nemají paměťový efekt a můžou se nabíjet kdykoliv, třeba i po krátké jízdě. Životnost baterií je cca 600-1000 nabíjecích cyklů nebo 15.000-25.000 ujetých km nebo 4-8 let. Doba nabíjení na 80% kapacity je cca 2 hodiny, plné nabití 3-4 hodiny.

Baterie rámová - je umístěna narámu elektrokola v místech pro láhev na pití. Dnes asi nejlepší místo pro uložení baterie vzhledem k vyvážení hmotnosti a těžiště kola.

Baterie nosičová - nejčastější varianta u městských elektrokol, kde se zároveň využívá nosič pro umístění košíku nebo brašny. Tento typ umožňuje velmi snadné vyjmutí baterie pro nabíjení mimo elektrokolo.

Baterie sedlová - je umístěna uprostřed kola, což nijak nenarušuje těžiště. Nejčastěji se nachází u skládacích nebo městských elektrokol.

 

VELIKOST RÁMU

Stejně jako při výběru bot nebo oblečení je důležitá správná velikost, tak u výběru elektrokola to platí dvojnásob. Kolo si kupujete na několik let, a proto je důležité, abyste se při jízdě cítili pohodlně. Základní přehled je znázorněný v následující tabulce, přesto je ideální si kolo vyzkoušet osobně.

Jak vybrat velikost rámu eletrokola

 

ZPŮSOB DORUČENÍ

Složené na 100% - elektrokolo Vám doručíme zdarma kamkoliv v ČR.

Elektrokolo bude ve 100% složeném, zkontrolovaném a seřízeném stavu.

Po doručení elektrokola můžete ihned sednout a jet, nemusíte nic skládat ani montovat.

Kolo Vám doveze instruktor, který Vás na místě seznámí s obsluhou a údržbou a vy se tak můžete v klidu zeptat na vše co vás zajímá. Budete mít tolik času kolik budete potřebovat.

Doba dodání elektrokola je 3-10 pracovních dnů.

(záleží na množství objednávek před Vámi)